2011-05-11

Šatečky a věneček pro vílu Amálku

Rychlovka. Vlastně jak jinak u mě v poslední době :) Původně jsem ani neměla v plánu do něčeho Val na karneval navlékat. Je přeci ještě malá a nemá z toho rozum??? Vlastně jsem původně myslela, že půjdeme jen se Šímou a Val bude s taťkou doma. Nakonec byl taťka v práci a mě pár dní před karnevalem napadlo, proč nenaparádit i ji, když už půjde s námi. :) Večer před karnevalem jsem sedla k šicímu stroji a pár hodin před karnevalem došívala kytičky na věneček :) a říkala si, jak dlouho asi vydrží na hlavě, vydržel celou dobu :)

Tady jsou Amálčiny šatečky...


Vznikly z mého starého trika. Původní záměr byl nařasené kolem krku bez ramínek. Nakonec to sedělo lépe, když jsme šňůrku kolem krku na stranách trochu povytáhli a udělali ramínka.

1) Tvorba střihu, resp. kreslila jsem přímo na triko. Měla jsem představu, jak by to mělo vypadat a spíše intuitivně načrtla. Jen jsem trošku poměřila průramky podle jediných šateček, které měla v té době Val ve skříni. (Teď už je na tom lépe :)) S výstřihem netřeba si moc hlavu lámat, jen aby byl širší než klasická trika, aby se dal nařasit.


2) Stříhání. Oba dva, přední i zadní díla současně.

4) Sešívání. Boční švy, průramky a na konec tunýlek pro šňůrku okolo krku, zvlášť pro přední i zadní díl. Spojí se až šňůrkou.
5) Odstřihnutí spodního lemu původního trika a cikcakem s natahováním látky obentlovat spodní lem, což vytvoří malý volánek.
6) Provlečení šňůrky, která se podle nálady dá vyměnit za jakoukoliv jinou...

Věneček, gumička pošitá květy z teplákoviny. Fixou jsem namalovala květe se 4mi lístky na slabou teplákovinu (úplet), Amálka sice měla myslím 5 lupínku na kytičku, ale to se hůř vystřihuje. Jelikož jsem nestíhala, zvolila jsem 4lupínkové :))) a jen uporostřed přichytla nitkou ke gumičce.


Chyběly jen ty dlouhé blonďaté vlásky :)...



Žádné komentáře: