2011-08-24

Zahradní šatečky (Garden dress) simple TUTORIAL

Druhé dítě hold dědí a tak si někteří ve vesnici myslí, že máme dva kluky. Bylo na čase z Val udělat holčičku a to i na zahradě :) nejen na výletech do města apod.
Second child simply inherits the clothes and so some people in the village think that we have two boys. It was time to make a girl from Val and even in the garden:) not only on trips to town etc.



Šatečky vznikly recyklací dvou triček podobné (ne příliš vysoké) kvality.
I recycled two shirts of similar (not too high) quality for the dress.

 

Co potřebujete / Items Needed:
  • jedno dětské tílko (100% bavlna) / one kid's top (100% cotton)
  • zbytky nebo staré triko (100% bavlna) / scraps or old T-shirt (100% cotton)
  • šicí stroj / sewing machine
  • nitě / threads
  • fix nebo barvu na textil (není nutné) / fabric marker or paint (not necessary)

JEDNODUCHÝ NÁVOD / SIMPLE TUTORIAL
1) U tílka po Šimčovi jsem odstřihla dolní lem.
The kid's top I cut the bottom hem.

2) Z mého starého trika jsem vystřihla 2 stejně velké díly na sukýnku. Šířka = šířka tílka. Délka dle potřeby.
From my old shirts, I cut out two equally large parts of the skirt. Width = width of top. Length as needed.
3) Sešila jsem postranní švy u sukýnky.
I sewed the side seams of skirts.
4) Puntíky jsem vytvořila fixem na textil. Již jsem ho na puntíky používala ZDE. Fix lze koupit třeba ZDE.
Dots, I created a fabric marker. I have already used it on the dots HERE. Marker example, you can buy HERE.


5) Napuntíkováno. Puntíky zažehleny.
Dots finished and ironed..

6) Okraje jsem obšila cik cak stehem. Látku je nutné max natahovat, aby se zvlnila.
I used a zigzag stitch to finish edges. The fabric must be stretched up to make a frill.


7) Sukýnku jsem našila pružným stehem k tílku.
Then I sewed the skirt to the top.


8) Rukávy. Ustřihla jsem 2 malé obdélníčky, opět napuntíkovala, zažehlila a jeden z delších okrajů obšila cik cak s natahováním. 
Sleeves. I cut off two small rectangles, again I made polka dots, ironed and only one of the longer edges I finished with zigzag, again stretch up.



9) Poté jsem obdélníčky všila do průramku tílka, tak aby vytvořili něco jako trojúhelník viz foto. Přesahující látku jsem odstřihla.Šila jsem z lícové strany.
Then I sewed rectangles to the armhole of top, so as to create something like a triangle, see photo. I sewed the front side. I cut the overlapping fabric.

Hotovo. 
Done.



Žádné komentáře: