2010-10-29

Háčkovaná kšiltovka

Nejsem žádný expert na háčkování. Používám ho zatím pouze na obháčkování (lemy) pletených věcí či na čepice. Tato čepice šla rychle. Kšilt byl trošku boj, jak už jsem tady psala.
Inspirovala mě tato Drops kšiltovka. Tedy pouze barvy.  Prošla jsem doma zbytky Camilly a našla pár, ze kterých se dal udělat podobný efekt. Střihově na mě Drops kšiltovka působila moc protáhle, už tak mám dost podlouhlý obličej...

Velikost: univerzální (obvod hlavy cca 54cm)
Materiál: Camilla, Madame Tricot Paris (100% bavlna),  lze koupit třeba zde
     Barva: červená 5319, modrá 5317, melír 5331
     Délka návinu: 50g/125m
Háček: č. 3

Princip stejný jako dětský pruhovaný klobouček. Rozdíl je akorát v tom, že jsem pouze kvůli barevnému efektu střídala řadu KS a DS. Jelikož já mám při háčkování řadu KS podstatně víc utaženou než řadu DS, při rozšiřování jsem přidávala v řadě KS stejně jako v předchozí řadě DS. Na konci jsem udělala 6 řad KS.

KŠILT (moje zatím konečná verze)
Kšilt je uháčkován na předních 44 KS okraje čepice. Pro 1. řadu jsem nově připojila přízi. 
1. řada: 2 ŘO místo 1. KS, následující KS se dělají jako plastické (reliéfní) sloupky, háčkované zepředu okolo KS okraje čepice, aby kšilt vyčníval. Ze stejného důvodu zároveň rozplétáme každý třetí KS na 2 KS. 
Všechny řady končíme 1 ŘO na obrácení. a do každého KS předchozí řady háčkujeme 1 KS.
Tvarování: ujímáme v každé řadě oboustranně *1x 1 KS a 1x 2 KS*, opakovala jsem  5x. 
Ujímáme sháčkováním dvou KS dohromady, tj. háčkujeme jeden KS, ale vynecháme poslední krok, nit neprotáhneme, necháme na háčku  2 smyčky, háčkujeme další KS a nit protáhneme všemi třemi smyčkami na háčku.

Tady je taková malá diskuze ke kšiltu... Pokud máte také nějaké zkušenosti s háčkovanými kšilty, budu ráda, když mi zde necháte komentář :-)))

KS - krátký sloupek
DS - dlouhý sloupek
ŘO - řetízkové oko

PS: Přemýšlela jsem, zda sem dát i tu třetí fotku ze předu. Všechny jsem fotila sama s nataženou rukou. Ten pohled zepředu mi přijde mírně zkreslený, kšilt působí větší než je ve skutečnosti, asi špatný úhel focení :-))) Lépe se mi to zatím nepodařilo vyfotit :-)))

Žádné komentáře: