2011-05-31

Shora dolů pletená čapka

Toto je moje první čepice pletená shora dolů na dvou kruhových jehlicích. Už jich mám od té doby za sebou víc, o druhé jsem psala tady. Časovou posloupnost zveřejňování to moc nemá, logiku asi taky ne, ale co byste chtěli od ženský na mateřské :)
Třetí je ještě na jehlicích. Už asi 3 měsíce leží bez povšimnutí a to chybí jen pár řad. Nejspíš ale na jehlicích zůstane až do podzimu, kdy zase začnou být pletené čepky aktuální. Doplete se podle aktuální velikosti hlavy :) 


Velikost: 2 roky, obvod hlavy 47cm, výška čepice 17cm
Příze: Camilla (Madame Tricote Paris) - modrá 5317, červená 5319, hnědá 5322
Jehlice: č. 3
Spotřeba: 0,5 klubka od barvy



Postup
Jak už jsem se zmínila výše, pleteno na dvou kruhových jehlicích shora dolů.
Návod na pletení čepice shora dolů.
Oproti uvedenému návodu jsem rozširovala:
9x v každé řadě
9x v každé druhé řadě
2x v každé třetí řadě
Střídání barev po 4 řadách.
Lem: 2 oka anglicky x 2 oka obrace, celkem 10 řad.
Zakončeno klasicky. Což má výhodu, že se za rok dá naplést, tedy pokud je čepka ještě dostatečně široká.
Co říkáte na tu barevnou kombinaci? Původně jsem měla namyšlenou místo hnědé žlutou, ale když jsem se probírala zbytky, narazila jsem na tuto hnědou (Či hnědo-šedou, stříbřitě hnědou? Nevím jak ji popsat.) a bylo jasno.

Žádné komentáře: