2011-03-20

Jogging čepička "Fialka"


Jednoduchá čepička. 
Inspirace? Jde o kombinaci tří čepic.

1. Uzel. Čepiček s uzlem je nespočet verzí. Až když jsem viděla duhovou čepičku od Moniky, přišel mi zajímavý a roztomilý.
2. Květiny jsem si chtěla vyzkoušet, jakmile jsem viděla Erin od Louisy Harding, na blogu The Flitter Knitter.
3. Co se týče barevného provedení, padla mi do oka ve své jednoduchosti a kráse bambusová čepička od Laurie Kimmelstiel, kterou navrhla pro Be Sweet.

Výsledek posuďte sami. Za sebe musím říci, že jsem spokojená. Původně mělo být kytiček více, ale nakonec jsem drobnější vypárala.


Příze: Camilla (Madame Tricote Paris) šedá 5326 
           Nela (Niťárnarůžová 3432
           květiny zbytky bambusové příze (la droguerie).
Princip
Pletla jsem shora dolů na dvou kruhových jehlicích. Začínám tomuto způsobu pletení přicházet na chuť, především pro možnost zkoušení během pletení. Díky pletení shora dolů odpadá potřeba zkušebního vzorku a výpočtů na kolik nahodit apod. Krásně sedí na hlavě. Upřímně řečeno je to druhá čepice pletená tímto způsobem. Prvních pár řad je sice dosti frustrujících, protože člověk má pocit, že jen pořád přehazuje jehlice a moc to nepřibývá, ale jakmile je ok víc už to jde :) a hlavně výsledek stojí za to.

Postup
Pro uzavření ok jsem použila  "Šité zakončení podle Elizabeth Zimmermann", které je pružnější než klasické zakončení. Popis (úplně dole na stránce), video 1 a video 2.

Moje verze čepičky pletené shora
Obvod hlavy: 44cm
Délka bez uzlu: 15 cm

Uzel: dutinka ze 6 ok na dvou jehlicích (či jedné kruhové, jak je libo), délka cca 10 cm.
poté přehodit na dvě kruhové.
Oproti výše zmíněnému návodu jsem přidávala:
8x v každé řadě
6x v každé druhé řadě
3x v každé třetí řadě
Inspiration? It is combination of three hats :)

1. i-cord - Naked Rainbow Sweet & Simple Hat by Monika
2. flowers - Erin by Louisa Harding, thanks Lisette for  the article of the Louisa Harding's book "Knitting in the Details"
3. and color combination - Bamboo Baby Hat by Laurie Kimmelstiel for Be Sweet, agains thanks Lisette for the article of Be Sweet :))


I love the result.

My project
Knitted in the round with two circular needles from the top down.
Pattern: Heads Are Round (from the top down)

How to knit with two circulars 
Elizabeth Zimmermann's sewn bind off 

head  44cm (17.5”), 
from i-cord  to BO 15cm (6”)
i-cord 6 st, 10cm (4”)
I adapted the increasing little bit with regard to pattern:
increase every row: 8 times,
increase every other row: 6 times,
increase every three rows: 3 times,
Increase every four rows: I didn't use.



I'm linking this up to Spring has Sprung linky Party

Žádné komentáře: