2011-11-12

Slabá chvilka

Ano, dneska jsem měla slabou chvilku. Skoro se mi chtělo brečet. Vlastně jsem brečela. Dostala jsem od 1,5 roční dcery dřevěnou hračkou přes pusu. A bylo to. Pusa mě brněla, slzy tekly a Val hladila, foukala a dávala pusinky, což mi ještě přidalo. Ten její neúmyslný políček uvolnil všechny drobné nešvary, které se mi v posledních měsících staly. Žádné velké tragédie ale prostě pořád něco, při bouřce odešel počítač, prasklé sklo u brýlí. S nástupem Šimči do školky věčně nachlazené děti, které předtím vůbec nemarodily. Vybílený účet. Myš v autě a další v garáži, rozkousané věci. Plány, které ne a ne zrealizovat atd. atd. A k tomu šílená únava z nevyspání a nachlazení.
Hm chápu, že vše co se děje má nějaký smysl a má nás něčemu naučit. Takže jen vydržet, nedramatizovat to, být pozitivní a počkat si až to moudro, které zatím nechápu pochopím. Hmmmm. Že to ale někdy trvá a taky pořádně bolí :).
A tak mě napadlo:

Co může být největší tragédií v životě?
Ztráta víry. Víry v život, v sebe, ve smysl světa, v lásku...

Co vám udělalo v poslední době největší radost?
Mně paradoxně vlastnoruční umytí oken.

Jak jste na tom s dokonalostí?
Kdysi jsem se o ni pokoušela. Čím méně se o ni snažím tím je výsledek lepší. Poprvé jsem si to uvědomila u malování tohoto obrazu na jaře 2000. Ten pocit a okamžik si pamatuji dodnes.

Psáno: 9.11. po obědě
Foceno: teď 12.11. ráno

Tak mě teď tak napadá, že je mi u malování vždycky dobře. Při něm se dostávám jakoby do jiného světa, jako by při něm odcházel všechen balast, který na sebe během dní nabalím a který se tváří jako skutečný, přitom skutečný není, jako bych při něm nahlížela kamsi mezi čas a prostor. U něj si vždycky srovnám myšlenky, odbourám stresy a dostanu se do pohody. Možná je načase se k němu vrátit.

4 komentáře:

Cookie řekl(a)...

krasny obraz!
http://cookieswardrobe.blogspot.com/

Katerina řekl(a)...

Ano ano, některé věci se dějí proto aby sis z toho něco vzala/něco změnila. (a neboj, pokud to neuděláš hned, tak Tě to doběhne později. letos jsem si to vyzkoušela :). Pár věcí jsem si z toho vzala. Mimo jiné to, že na svoje otázky znám odpovědi sama. Jen některé nechci slyšet :)))) Přijde mně že Ti v rodince chybí prostor pro sebe, což asi víš. Tak maluj. Maluješ hezky.

Jinak, mně dnes udělalo radost to že jsem si šla zaběhat na slunko... taková blbost.

Mariana řekl(a)...

Obraz je nádherný - s tou dokonalostí je to přesně tak, taky mám dojem, že čím víc nechám působit přirozenost, tím je to lepší...
Chvíle, kdy na člověka všechno padne a musí to vybrečet taky znám, bývají osvobozující. A někdy bolí.
Když byla naše Terezka malá, narazila svou hlavičkou do mého nosu a zlomila mi ho, i to se stává... Chudinka, byla víc vyděšená než já.
A na umytí oken se taky těším, dávám si to za úkol už čtrnáct dní :).
Přeju krásný večer. M

la bum řekl(a)...

Díky moc za komentáře, udělaly mi radost :-)

Mariane, ty máš dar nazývat věci pravým jménem ano nechat působit přirozenost...